Menu Close

ვისთვისაა კურსი? 

კურსი განსაზღვრულია 13-17 წლის მოსწავლეებისთვის. 

კურსის სასწავლო მიზნები 

კურსის ბოლოს მოსწავლეები შეძლებენ 

  • ციფრული წიგნიერება და კიბერცნობიერების ამაღლება 
  • ციფრული მოქალაქეობისა და კიბერეთიკის ძირითადი პრინციპების დაუფლება 
  • მედია- და ინფორმაციული წიგნიერების კომპონენტების დაუფლებას  
  • კიბერჰიგიენის ძირითადი წესების დაუფლებას  
  • კრიტიკულად აზროვნება 
  • ემოციური ინტელექტის განვითარება: ეთიკის და ემფატიის უნარების გამომუშავება 
  • არგუმენტირებული მსჯელობის უნარის გამომუშავება 
  • დემოკრატიული კულტურის კომპეტენციების გამომუშავება 
  • გლობალური მოქალაქეობის კომპეტენციის  შეძენა 
  • საპროექტო და გუნდური მუშაობის უნარების განვითარება 

თემა 1: შესავალი 

სასწავლო მიზნები 

  • ციფრული წიგნიერების და კიბერცნობიერების განვითარება  

 შეხვედრები  

  • #1: ტექნოლოგიების განვითარება, ინტერნეტი და მისი ისტორია: როგორ მუშაობს მსოფლიო ქსელი, ძირითადი კიბერარქიტექურა, ხილული და უხილავი ვები 

  თემა 2: ციფრული მოქალაქეობა და ნეტიზენობა 

სასწავლო მიზნები 

  • ციფრული მოქალაქეობისა და კიბერეთიკის ძირითადი პრინციპების დაუფლება 

შეხვედრები 

  • #2: ადამიანი და ინტერნეტი: სოციალური ქსელები, ეფექტური კომუნიკაცია ინტერნეტის სივრცეში,  მიმოწერა, ელ. ფოსტა, ჩეტი და სხვა. 

თემა 3: კიბერსაფრთხეები და კიბერჰიგიენა  

სასწავლო მიზნები 

  • კიბერუსაფრთხოების და კიბერჰიგიენის ძირითადი წესების დაუფლება  

 შეხვედრები 

  • #3: ინტერნეტის ბნელი მხარეები: რა საფრთხეებს შეიძლება გადავაწყდეთ ინტერნეტში? პერსონალურ მონაცემთა დაც 
  • #4: კიბერჰიგიენა – ინტერნეტის მოხმარების უსაფრთხოების წესები, ფიშინგი, კიბერშეტევა და სხვა საფრთხეები 
  • #5: პროექტი – როგორ დავიცვათ თავი ინტერნეტსივრცეში? 

თემა 4: ონლიაინ საფრთხეები 

სასწავლო მიზნები  

  • კიბერბულინგის მახასიათებლების გაცნობა 
  • სიძულვილის ენის მახასიათებლების გაცნობა 
  • მართული ძალადობრივი თამაშების მახასიათებლების ამოცნობა 

 შეხვედრები 

  •  #5: კიბერბულინგი 
  •  #6: სიძულვილის ენა  
  •  #7: მართული ძალადობრივი თამაშები 
  •  #8: პროექტი – ონლაინსაფრთხეები და მათი პრევენცია 

თემა 6: მედია და ინფრომაციული წიგნიერება  

სასწავლო მიზნები 

  • სოციალური ინჟინერიის მახასიატებლების გაცნობა 
  • ინფრომაციის სანდოობისა და ვალიდაციის გზების გაცნობა 
  • ონლაინვაჭრობის პრონციპების გაცნობა;  კრებითი ერთეულის პრონციპების გაცნობა 

  შეხვედრები 

  • # 9: სოციალური ინჟინერია: Fake News-იდან Deep Fake-ამდე ტროლები და ბოტები ინტერნეტში 
  • #10: ინფორმაციის სანდოობა და ინფორმაციით მანიპულირება, წყაროების გადამოწმება, ფოტომასალის გადამოწმების ხერხები 
  • #11: სამომხმარებლო ცნობიერება 
  • #12: პროექტი – მედია და ინფრომაციული წიგნიერება  

 თემა 7: გეიმინგი და გემბლინგი  

სასწავლო მიზნები 

  • გეიმინგი და გემბლინგი: გეიმინგის დადებითი და უარყოფოთი მხარეების გაცნობა, ქსელური თამაშების ეკონომიკის გაცნობა, გემბლინგის პრევენცია 

შეხვედრები 

  • #13: გეიმინგი – ონლაინ თამაშები? 
  • #14: გემბლინგი – ამ თემის სათაური შევცვალოთ?   
  • #15 პროექტი 

  თემა 8: ვებინარული შეხვედრები მშობლებთან  

სასწავლო მიზნები 

  • ტექნოლოგიებთან ურთიერთობის დადებითი და ბნელი მხარეების გაცნობა 
  • ძირითადი უსაფრთხოების პრინციპების გაცნობა მოზარდთა ინტერნეტთან წვდომის დროს 
  • სოციალური მედია და მოზარდები: სიძულვილის ენისა და კიბერბულინგის ცნებების გავნობა 
  • ცნობიერების ამაღლება მართული სუიციდური თამაშებისა და გამოწვევების შესახებ  
  • გეიმინგი და გემბლინგი: გეიმინგის დადებითი და უარყოფითი მხარეების გაცნობა; აზარტული თამაშების პრევენცია 

შეხვედრები 

  • #1 ინტერნეტის დადებითი და უარყოფითი მხარეები, საფრთხეები და გამოწვევები 
  • #2 ნეტიზენობა – ინტერნეტის მოქალაქეობაბალანსი ვირტუალურ და რეალურ სამყაროს შორის